środa, 25 lipca 2012

Ogórki w słoikach - druga tura w tym roku

Dostałam od teściowej 30 kg dobrej jakości ogórków więc zakasałam rękawy i zabrałam się do ich przetwarzania. Ponieważ mam dużą rodzinę, która przepada za kiszonymi ogórkami robię je w dużych pięciolitrowych butelkach po wodzie. Butelki są idealne, a wodę zużywam do solanki. Jeśli mamy ochotę na ogórki rozcinam butelkę, ogórki znikają w tempie zastraszającym, a to co pozostanie pakuję do zamykanego    naczynia, które stoi sobie jakiś niedługi czas w lodówce.



Najbrzydsze ogórki trę na tarce i kiszę do zupy
Ogórki na ostro z papryczką chili
Tradycyjne ogórki w occie

Ogórki na ostro 




Mało atrakcyjne ogórki; grube, duże i krzywe trę na tarce, elektrycznej ma się rozumieć i kiszę na zimę do ogórkowej.
Pozostałe kompozycje ogórkowe robię w zwykłych słojach, takich jakie akurat mam.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zioła do naszych potraw i nalewek

Zioła do naszych potraw i nalewek
Tniemy dobra z naszego ogrodu, oregano, miętę i szałwię. Oregano suszymy i dodajemy do pizzy, mięsa i sosów. Z szałwii robimy syrop na kaszel. A z mięty herbatkę.