piątek, 18 kwietnia 2014

Klopsy orientalne zielone i zmyślone


pokrzyw, mięta, czosnek niedźwiedzi
Wymyśliłam i okazały się strzałem w dziesiątkę. Orientalne dlatego, że dodałam mieszanki przyprawowej do Kebabu. Zielone dlatego, że dodałam zielska, które na daną chwilę było dostępne w ogrodzie. W przypadku tego przepisu dodane ziele to pokrzywa, czosnek niedźwiedzi i pierwsze listki mięty, takie co to wystają jeszcze ledwo z ziemi. Mięta niczym pokrzywa rośnie jak chwast. Posadzenie w ogrodzie jednego kłącza mięty zapewni nam w następnym roku dodatkową pracę, a mianowicie pozbywanie się jej nadmiaru. Szkoda, że bazylia nie chce tak rosnąć w naszym klimacie. Lub rozmaryn, który zazwyczaj przymarza jak się go dobrze nie osłoni.
Wracając do klopsów. Do mielonego (wieprzowina) oprócz zielska i przyprawy Kebab dodałam drobno pokrojoną cebulę i sproszkowaną słodką paprykę, bułkę tartą, i pół pomidora (posiekanego), który pozostał mi ze śniadania. Szkoda mi było go wyrzucić. Oczywiście przyprawy; sól, pieprz. Można jak najbardziej dodać ostrą paprykę. Ale ja tym razem zrezygnowałam, bo klopsy miały być poczęstunkiem dla gości.


Uformowane klopsiki w kształcie Cevapcici 

1 komentarz:

  1. Witam,

    chciałabym przedstawić ofertę współpracy. Proszę o wiadomość na kontakt@blog-media.pl

    Pozdrawiam,

    Aneta

    OdpowiedzUsuń

Zioła do naszych potraw i nalewek

Zioła do naszych potraw i nalewek
Tniemy dobra z naszego ogrodu, oregano, miętę i szałwię. Oregano suszymy i dodajemy do pizzy, mięsa i sosów. Z szałwii robimy syrop na kaszel. A z mięty herbatkę.