środa, 17 kwietnia 2013

Jabłecznik biało-czerwony

Do jabłecznika przeznaczyłam dwa kruche podpieczone placki. Ciasto zwyczajne, kruche, z odrobiną cukru, na jednym żółtku i uwaga! koniecznie na maśle. Jeśli robimy kruche ciasto to na litość boską bez margaryny. Jestem wrogiem margaryny. Dlatego u mnie nikt nie znajdzie w żadnym przepisie tego sztucznego tworu jakim jest margaryna.
Natomiast dodane jabłka pochodzą  z zeszłorocznych weków, które pomału się kończą. Jeden jabłecznik zrobiłam w wersji tradycyjnej, z samym cynamonem. Drugi uszlachetniłam dżemem z żurawin. Oczywiście ze wspaniałym efektem. Na owoce nałożyłam pianę z ubitych białek. Zawsze tak jest, że przy robieniu kruchego ciasta pozostają białka, a że szkoda ich wylewać do zlewu, to trzeba je odpowiednio spożytkować.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zioła do naszych potraw i nalewek

Zioła do naszych potraw i nalewek
Tniemy dobra z naszego ogrodu, oregano, miętę i szałwię. Oregano suszymy i dodajemy do pizzy, mięsa i sosów. Z szałwii robimy syrop na kaszel. A z mięty herbatkę.